Green organic vegetables

Zeleno povrće koje topi masne naslage sa stomaka

Objavljeno Postavljeno u Ishrana

Predstavljamo vam 5 najdelotvornijih vrsta zelenog povrća u procesu skidanja trbušnog sala: 

Špargle su jedna od nutritivno najuravnoteženijih vrsta povrća. One su niskokalorične (35 kalorija na 100 grama), bogate vitaminima, mineralima i vlaknima, što ih čini idealnom namirnicom za sve koji preferiraju zdravu ishranu i održavanje vitke linije. Najveći deo špargli čini voda (93%), a 1,7% otpada na proteine, 2,6% na ugljene hidrate i samo 0,7% na masti. Špargle su bogate kalijumom, magnezijumom, gvožđem, cinkom, selenom, i kalcijumom. Pored toga, odličan su izvor brojnih vitamina, naročito A, C, K i E i B6. Aminokiselina asparagin dobila je ime po šparglama, jer je biljka špargle bogata tim sastojkom.

Krastavci su jedna od najboljih namirnica za opšte zdravlje. Sastoje se od 97% vode, sadrže svega 10 kalorija na 100 grama. Voda koja se nalazi u krastavcu dobro pročišćava organizam i izbacuje štetne materije iz njega. Ako ga redovno jedete, krastavac može da rastvori i kamen u buregu. Bogat je kako vitaminom C, tako i mineralima (kalijumom, magnezijumom i silicijumom). 

Praziluk sadrži izvanrednu kombinaciju flavonoida i nutrijenata koji sadrže sumpor, i sa ostalim lukovima spada u namirnice koje se mogu koristiti za svakodnevnu ishranu. Sadrže oko 30 kalorija na 100 grama. Praziluk je bogat izvor vitamina C, kao i gvožđa, mangana, folata i vitamina B6. Praziluk se može konzumirati svež, kao dodatak salatama, a najzdravije je da se termički obradi, tj. da se sasvim kratko izdinsta.

Zelene paprike su odličan izvor vlakana, folata i vitamina K, kao i minerala molibdena i mangana. Sadrže oko 20 kalorija na 100 grama, a samo 150 grama zelenih paprika obezbeđuje dnevne potrebe za vitaminom C. Ovo zeleno povrće obezbeđuje i dovoljno hranljivih vlakana koja pomažu varanje i snižavaju nivo holesterola u krvi. Najbolje ih je konzumirati sveže, da bi se vitamini, pogotovo vitamin C, što bolje iskoristili.

Celer poseduje izuzetna lekovita svojstva i koristi se kako svež, tako i obaren u raznim supama ili kao sastojak čaja. Listovi i koren vade se do kraja oktobra i izuzetno su bogati mineralima, vitaminima i eteričnim uljima, koji mu daju snažan, karakterističan miris. U 100 grama korena nalazi se samo 7 kalorija, ali zato preko 300 miligrama magnezijuma. Pored toga, celer je iodličan izvor i vitamina K, kao i dijetalnih vlakana.

Ostavite Komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *